MSD system


پشتيباني
جستجو




در اين وبلاگ
در كل اينترنت

فيسبوک





MSD system

تبليغات



۲۴۱۵۴۳۹۰۳، پشت پرده تصاویر «سر در فریزر»


 

قبل از هر چیزی یه واژه رو باید بهتون معرفی کنم. Meme یا اون طور که بریتانیایی‌ها تلفظش می‌کنند «میم» در واقع به تصاویر یا ویدئوهایی گفته می‌شه که یهو محبوب می‌شن و کل اینترنت رو به اصطلاح بر می‌دارند (بر و بچه‌های فرندفید به فارسی بهش می‌گن مه‌مه که در واقع به این سرویس یاهو اطلاقش می‌کنن).

قبلاً یک نمونه از این ویدئوها رو بهتون معرفی کردم. فایل گیف متحرک یک گربه که مثل ستاره دنباله‌داری که دنباله رنگین‌کمانی داره، داره پرواز می‌کنه.
جریان عدد ۲۴۱۵۴۳۹۰۳ همراه با عکس‌هاش یک میم محسوب می‌شه. تمام این تصاویر آدم‌هایی رو نشون می‌ده که کله‌شون رو توی فریزر کردند و عکسشون را با برچسب این عدد منتشر کردند.
اولین عکس از نوع میم سال ۲۰۰۹ روی سایت تامبلر منتشر شد. وقتی که برای اولین بار با عکس‌هایی برخورد می‌کنید که کلی لایک خورده و چیزی خاصی هم نیست، مسلماً تعجب خواهید کرد. اما اگه برچسب مربوط به اون عکس رو گوگل کنید، خواهید دید که هزاران عکس با این مضمون منتشر شدند. اینجاست که حسابی تعجب خواهید کرد

و اما قصه
داستان ما آوریل سال ۲۰۰۹ شروع می‌شه. دیوید هورویتز که یک هنرمند نیویورکیه که یک پروژه عکاسی روزانه رو اون موقع پیگیری می‌کرده. برای همین یک حساب کاربری توی تامبلر باز می‌کنه تا مخاطبانش رو همیشه به روز نگه داره. در عین حال ایده‌های خلاقانه‌ای رو توی 
وبلاگش پیگیری می‌کرد که در نهایت منجر به نوشتن کتابی شد با عنوان «هر چیزی که می‌تونه توی یک روز اتفاق بیفته».
اما عکس گرفتن با سری که توی یک فریزر هست و یا عدد ۲۴۱۵۴۳۹۰۳ برچسب خورده، ایده‌ای بود که یکی از دوستاش بهش داد. دوستش که احساس مریضی می‌کرد، سعی کرد تا سرش رو توی فریزر بکنه، بلکه آروم بگیره. البته بعید می‌دونم کسی با این روش تونسته باشه سردرد یا هر درد و مرض خودش رو درمون کنه، اما خب وقتی آدم از درد یا ناخوشی جونش به لبش می‌رسه، احتمالاً به چنین روش‌هایی هم رو میاره دیگه!
جناب دیوید سرش رو می‌کنه توی فریزر و عکس می‌گیره بعد هم این عدد رو از چسبوندن شماره سریال یخچال و بارکدهای روی کیسه نودل یخ‌زده توی فریزرش ابداع می‌کنه. در واقع یک شماره شانسی!
اولین عکس ۲۴۱۵۴۳۹۰۳ 
روی فلیکر دیوید هورویتز در ۶ آوریل ۲۰۰۹ منتشر شد. کمی قبل از این که فراخوانش رو، روی تامبلر منتشرش کنه. البته اولین عکسش رو در آوریل ۲۰۰۸ منتشر کرده بود اما اون همه‌گیر نشد. اما عکس میم ۲۴۱۵۴۳۹۰۳ که آوریل سال بعدش منتشر شد، حسابی گل کرد. زمانی که اورکات، گل سرسبد شبکه‌های اجتماعی بود و یکی از محبوب‌ترین وب‌سایت‌های برزیل شمرده می‌شد.
این میم از برزیل به ژاپن سفر کرد که به نوبه خودش یکی از خوره‌ترین کاربران اینترنت رو در زمینه میم داره. بعد هم در سال ۲۰۱۰ پرید توی فیس‌بوک و دوباره بعد از چند وقت همه‌گیر شد و عاقبت تبدیل شد به یک عدد جادویی که موتورهای جست‌وجویی مثل گوگل رو تحت تأثیر خودش قرار داد… 
گوگلش کنید و نگاهی هم به سایتی بندازید که با همین نام ایجاد شده و این هم عکس‌هایی در فیس‌بوک.



javahermarket

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







موضوعات سايت
تبلیغات


آمار سايت

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 82
بازدید دیروز : 190
بازدید هفته : 309
بازدید ماه : 590
بازدید کل : 333672
تعداد مطالب : 296
تعداد نظرات : 20
تعداد آنلاین : 1