MSD system


پشتيباني
جستجو




در اين وبلاگ
در كل اينترنت

فيسبوک





MSD system

تبليغات



اورانگوتان‌ها و دلفین‌ها هم کاربر آی‌پد شدند!

 

 حدود شش ماه است که اورانگوتان‌های باغ وحشی در میلواکی امکان یافته‌اند که از آی‌پد استفاده کنند، بعد از اینکه یکی از کارکنان باغ وحش به صورت آنلاین درخواست کرد که تعدادی آی‌پد برای حیواناتش دست و پا شود، برنامه‌ای به نام “Apps for Apes” راه افتاده که هدف از آن اهدای آی‌پد‌های کارکرده به این باغ وحش است.
 

Apps for Apes

 

البته آی‌پد‌ها عملا به دست این جانورها داده نمی‌شود، چون اورانگوتان‌ها آنقدر زورمند هستند که می‌تواند آی‌پد را به دو نیم کنند، به جای این کار آی‌پد در خارج قفس طوری در جلو چشمان حیوانان قرار می‌گیرد که آنها بتوانند با آن تعامل کنند. آنها به این شیوه با اپ‌هایی مثل Doodle Buddy بازی می‌کنند.

 

 

گروهی که درگیر این برنامه هستند برای به بازار آمدن آی‌پد ۳ لحظه‌شماری می‌کنند، چون در این صورت می‌توانند آی‌پد اولیه را با قیمت ارزانی تهیه کنند.

یکی از برنامه‌هایی که در حال دنبال شدن است که این است که به اورانگوتان‌ها امکان داده شود که با فیس‌تایم یا اسکایپ، تماس ویدئویی با هم برقرار کنند، این تماس‌ها می‌تواند بین جانورانی از باغ‌وحش‌های مختلف هم برقرار شود و به زودی اورانگوتان‌های باغ وحش‌های هوستون، ونکوور و تورنتو خواهند توانست با همنوعان خود ارتباط برقرار کنند، احتمالا سرعت اینترنت مناسبی هم خواهند داشت!

 

 

اما یک تشکیلات غیرانتفاعی به نام Speak Dolphin هم برنامه مشابهی را در مورد دلفین‌ها پیاده کرده است. در باغ وحشی در مکزیک، آنها با آی‌پد و همچنین تبلت Toughbook پاناسونیک به ملاقات دلفین‌ها می‌روند و سعی می‌کنند به آنها کاربری صفحات لمسی و استفاده از نشان‌ها و اشیا را روی تبلت بیاموزند.

مرلین، یک دلفین ۲ ساله است که این برنامه در حال اجرا شدن روی اوست، محققان امیدوارند که وقتی برنامه کامل شد، مرلین بتواند به صورت لمسی و با یک زبان سمبیلک ارتباط برقرار کند و حتی ایده‌ها و احساساتش را بیان کند.

 

 

البته در این بین فناوری‌ هم باید کمی پیشرفت کند تا صفحاتی تبلت‌ها بازتاب نوری زیادی نداشته باشند تا دلفین‌ها بهتر بتوانند آنها را ببینند، خود تبلت‌ها هم باید ضد آب شوند.

چه کسی می‌داند شاید به زودی در آی‌تونز قسمتی مخصوص اپلیکیشن‌های حیوانات هم افتتاح شود.

نه! نگویید که به این حیوانات حسودی می‌کنید!



javahermarket

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







موضوعات سايت
تبلیغات


آمار سايت

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 103
بازدید دیروز : 190
بازدید هفته : 330
بازدید ماه : 611
بازدید کل : 333693
تعداد مطالب : 296
تعداد نظرات : 20
تعداد آنلاین : 1