MSD system


پشتيباني
جستجو




در اين وبلاگ
در كل اينترنت

فيسبوک





MSD system

تبليغات


راهنماي خريد تبلت‌هاي اندرويدي و iOS اپل

رويارويي تبلت‌هاي شكست‌ناپذير
اين روزها استفاده از تبلت در بين كاربران به صورتي گسترده عموميت يافته و علاقه مردم به آنها هر روز بيشتر و بيشتر مي‌شود. تنوع اين رايانه‌هاي لوحه‌اي نيز كمتر از عموميت و محبوبيت آنها نبوده و به همان نسبت، هر روز بر تنوع آنها در بازار افزوده مي‌شود كه انتخاب آنها را براي كاربران به امري بسيار مشكل و گيج‌كننده بدل مي‌كند.

ما در شماره قبل كليك (361) قابليت‌ها و مشخصاتي را كه بايد كاربران در انتخاب و خريد رايانه‌هاي لوحه‌اي در نظر داشته باشند، شرح داديم. در اينجا 8 نوع از معروف‌ترين رايانه‌هاي لوحه اي را برگزيده و مي‌خواهيم آنها را با يكديگر مقايسه كرده و شما را در انتخاب و خريد مناسب‌ترين و بهترين تبلتي كه بتواند تمام نيازهاي شما را برآورده كند، ياري كنيم.

Apple iPad 2

 

تبلت آيپد 2 جذاب‌ترين رايانه لوحه‌اي موجود در بازار بوده و با ظرافت و هنر نمايي‌هاي خود همه تبلت‌هاي مطرح ديگر را در بازار به مبارزه مي‌طلبد. اين رايانه لوحه‌اي مستقيما از ارتباطي تنگاتنگ با عظيم‌ترين فروشگاه برنامه‌هاي نرم‌افزاري كاربردي جهان، برخوردار بوده و از نظر نرم‌افزاري، توسط معروف‌ترين شركت‌ها و استوديوهايي كه هيچ نشاني از ضعف و خستگي از خود نشان نمي‌دهند، پشتيباني مي‌شود.

اين دومين نگارش آيپد پردازنده‌ای (CPU) دوهسته اي (dual-core) دارد و با تنوعی گسترده از پيكربندي‌هاي فضاي ذخيره و اتصال‌پذيري داده (16 گيگابايت، 32 گيگابايت و 64 گيگابايت و با گزينه قابل انتخاب پشتيباني 3G) به بازار مصرف عرضه شده است. با اين حال اين سخت‌افزار هوشمند با وجود همه مزايايي كه دارد با آن حافظه كم رم 512 مگابايتي تكراري و دوربين زيرين به درد نخور خود، موجب نااميدي طرفدارانش شده است. صفحه نمايش آن دقيق و روشن است، اما تراكم رنگ آن در حد استاندارد جهاني نبوده و نرخ قاب تصوير 4:3 آن نيز چنگي به دل نمي‌زند. با اين حال هنوز با باريكي 34/0 اينچ و وزني حدود 700 گرم، باريك و سبك وزن‌ترين تبلت موجود بازار است؛ هر چند شما مجبوريد قيمت گزافي را نيز براي طراحي لوكس آن بپردازيد.

امتياز : 8

قيمت جهاني : (مدل واي- فاي 16 گيگابايتي) 500 دلار و (مدل 64 گيگابايتي واي-فاي + 3G ) تا 830 دلار

Motorola Xoom

 

همزمان با ورود تبلت‌هاي اندرويدي‌هاني كامب (Honeycomb)، اين رايانه لوحه‌اي با آن سيستم‌عامل (OS) شگفت‌انگيز به سبب قابليت‌هاي بي‌نظير خود امتياز 9 را كسب كرد. اما بعدا نتوانست مانند رقبايش پيش برود و از آنها عقب ماند. هم‌اكنون اين تبلت با اندرويد 1/3 روزآمد شده و نگارش 3G آن هم در دسترس است، اما مشخصات آن از لحاظ سخت‌افزاري در حد رقباي جديدش نيست. اتصال‌پذيري USB آن محدود به درگاه ميكرو USB بوده، دوربين 5 مگاپيكسلي آن توان ارائه كيفيتي را كه در رقبايش يافت مي‌شود، نداشته و طراحي آن با 5/0 اينچ قطر و حدود 800 گرم قطور و سنگين است. رايانه لوحه‌اي زوم ميان همه تبلت‌هاي‌هاني كامب بدترين صفحه نمايش را دارد، رندر متن آن نقطه نقطه و از جهات مختلف زاويه ديد ضعيفي ارائه مي‌کند. اگر در وضعيت موجود بخواهيم به زوم امتيازي بدهيم، نمي‌توانيم بيشتر از 6 يا 7 امتياز برايش در نظر بگيريم.

امتياز : 9

قيمت جهاني : (مدل 32 گيگابايتي نگارش واي- فاي + 3G ) 600 دلار

Samsung Galaxy Tab 10,1

 

تبلت گالاكسي، در ميان همه رايانه‌هاي لوحه‌اي‌هاني كامب شگفت انگيزترين طراحي را دارد. با قطر 34/0 اينچ و وزني حدود 600 گرم، حداقل از نظر وزن توانسته آيپد 2 را شكست دهد. از همه مهم‌تر اين كه صفحه نمايش 1/10 اينچي تب به صورت قابل توجهي روشن‌تر، داراي رنگ‌ها و تصويري زنده و جذاب‌تر از همه صفحه نمايش‌هاي همرديفش بوده و مي‌توان گفت در ميان همه رايانه‌هاي لوحه‌اي بهترين است. اين سيستم بر بستر سيستم عامل اندرويد 1/3 مي‌تازد و اگر بخواهيم به آن نمره دهيم، هنوز هم مي‌توان امتياز 9 را به آن داد. اما در گالاكسي تب هم تعدادي از قابليت‌ها از قلم افتاده‌اند كه باعث مي‌شود برخي تبلت‌هاي ديگر بتوانند در مقابل گالاكسي خودنمايي كنند. از جمله اين ضعف‌ها مي‌توان به دوربين پشتي آن كه تنها 3 مگاپيكسل است و اين كه هيچ درگاه اتصال USB و SD درون ساختي ندارد، اشاره كرد.

امتياز : 9

قيمت جهاني : (مدل 16 گيگابايتي واي- فاي) 500 دلار و (مدل 32 گيگابايتي واي- فاي + 4G ) تا 630 دلار

Asus EeePad Transformer

 

دقيقا براي افرادي ساخته شده كه به دنبال يك تبلت‌هاني كامب جهت جايگزيني نوت‌بوكشان مي‌گردند. رايانه‌اي لوحه‌اي آيپد ترنسفورمر ايسوس همراه يك پايانه گسترش داك (dock) اختياري150 دلاري كه متشكل از يك صفحه كليد است، ارائه مي‌شود. كار با اين صفحه كليد رايانه لوحه‌اي اندرويدي نگارش 2/3 دقيقا پاسخگويي و احساس كار با يك لپ‌تاپ را دارد و يك عمر باتري اضافي هم براي دستگاه به ارمغان مي‌آورد. همچنين کلیدهايي جهت عملكرد سريع، 2 عدد درگاه USB و نرم‌افزار جايگزين آفيس به نام پلاريس (Polaris Office) ـ كه به هيچ وجه به آفيس مايكروسافت نمي‌رسد اما حداقل از هيچ چيز بهتر است ـ از ديگر مزاياي اين تبلت هستند. با 51/0 اينچ ضخامت و 750 گرم وزن از آيپد 2 و گالاكسي قطورتر و سنگين‌تر بوده؛ اما قيمتي ارزان‌تر از آنها دارد.

امتياز : 9

قيمت جهاني: (16 گيگابايتي واي ـ فاي) 400 دلار

Lenovo IdeaPad K1

 

اين تبلت اگر چه زيباترين و باريك‌ترين تبلت‌هاني كامب موجود در بازار نیست، اما قابليت‌هاي به درد بخوري را در خود دارد. صفحه نمايش آن خيلي خوب (اما نه در سطح استاندارد جهاني است)، سيستم‌عامل اندرويد 1/3، يك دوربين 5 مگاپيكسلي، درگاه‌هاي اتصال ميكرو USB و ميني HDMI از ديگر مزاياي آن است. وزن آن حدود 800 گرم و ضخامتش 52/0 اينچ بوده و بي‌نهايت خوش دست است. K1 لنوو مجموعه‌اي از App‌هايي سودمند را در خود گرد آورده و محيط صفحه نمايش آن از پيش با دكمه‌هاي اجراي سريع براي براوز كردن، ايميل، اي‌بوك، موزيك و ويدئو پيكربندي شده است. همچنين برنامه كاربردي Netflix نيز كه نگارش دارای توانايي پخش ويدئوي استريم شده را دارد، روي آن نصب است. این تبلت با اين كه از درگاه‌هاي اتصالي در اندازه كامل بي‌بهره است و صفحه نمايش‌اش نمي‌تواند سامسونگ را شكست دهد، بايد گفت در مجموع رايانه لوحه‌اي خوبي است.

امتياز : 8

قيمت جهاني : (16گيگابايت/32 گيگابايت
واي ـ فاي به ترتيب 450 و 500 دلار )

Toshiba Thrive

 

پنل پشتي خوش دست، باتري قابل جايگزيني و درگاه‌هاي اندازه كامل USB، SD و HDMI ترايب توشيبا حسابي نظر ما را به خود جلب كردند. بنابراين شما مي‌توانيد به آساني تا 128 گيگابايت فضاي ذخيره‌داده از جنس حافظه فلش به آن بيفزاييد يا اين كه بدون استفاده از هيچ تطبيق‌دهنده‌اي آن را مستقيما به وسيله كابل HDMI معمولي به تلويزيون HD اتاق‌پذيرايي خود وصل كنيد. وزنش حدود 800 گرم و ضخامتش 63/0 اينچ است و كيفيت صفحه نمايش‌اش بدك نيست؛ اما بدون نگاه كردن، دكمه روشن/خاموش و ولوم صدايش را بسختي مي‌توانيد پيدا كنيد و هيچ برنامه كاربردي كه چنگي به دل بزند روي آن نصب نشده است. با این حال اگر به دنبال يك تبلت ارزان قيمت فول پورت (داراي همه درگاه‌هاي اتصال لازم) و اندرويد كارآمد 1/3 هستيد، ما اين رايانه لوحه‌اي را به شما پيشنهاد مي‌كنيم.

امتياز : 8

قيمت جهاني : (8 گيگابايت /16 گيگابايت /32 گيگابايت به ترتيب 380، 400 و 480 دلار )

منابع:

http://www.tabletpcreview.com

http://www.buytabletnotebooks.com

http://www.forbes.com



javahermarket

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







موضوعات سايت
تبلیغات


آمار سايت

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 225
بازدید دیروز : 190
بازدید هفته : 452
بازدید ماه : 733
بازدید کل : 333815
تعداد مطالب : 296
تعداد نظرات : 20
تعداد آنلاین : 1