MSD system


پشتيباني
جستجو




در اين وبلاگ
در كل اينترنت

فيسبوک





MSD system

تبليغات


 

نمايشگاهي از بهترين فناوري‌هاي سخت‌افزاري
 
 
به جرات مي‌توان ادعا كرد كه نمايشگاه CES 2012 بزرگ‌ترين رويداد سالانه در حوزه فناوري است. امسال نيز هزاران شركت فعال در زمينه فناوري از گوشه و كنار جهان در صحرايي در نواداي (Nevada) آمريكا گرد هم آمدند تا نوآوري‌هايشان را به معرض نمايش بگذارند. هميشه در اين نمايشگاه مواردي اعجاب آور از ابداعات و فناوري عرضه مي‌شود كه غافلگيركننده و غيرقابل پيش‌بيني است، به طوري كه بازديدكنندگان اين نمايشگاه را به تعجب وامي‌دارد و مردم را از گوشه و كنار جهان براي بازديد اين رويداد بزرگ فناوري به شهر لاس‌وگاس آمريكا جذب مي‌كند. بنابراين بياييد با ما همراه شويد تا اين رويداد بزرگ را مورد به مورد به همراه هم دنبال كرده و بررسي كنيم.

1ـ رايانه‌هاي دسكتاپ

 

امسال نيز مثل هر سال رايانه‌هاي PC گوناگوني در CES رونمايي شدند؛ اما تقريبا همه آنها شبيه هم بودند و هيچ‌يك از آنها سر و صداي آنچناني راه نينداخت. البته برخي شركت‌ها نيز طراحي‌هاي عجيب و غريبي براي كيس‌ها و سيستم‌هاي خنك‌كننده دسكتاپ‌هاي به نمايش گذاشته‌شده‌شان ارائه داده بودند. بنا بر روال گذشته بقيه تغييرات شامل دعوا سر همان مسابقه قديمي‌سرعت پردازنده‌ها (CPU) گرافيك‌ها (GPU) و چانه زدن بر سر اين مساله بود كه كداميك از بيشترين تعداد در گاه USB 3.0 برخوردارند.

ما انتظار خيلي بيشتري از رايانه هاي دسكتاپ در CES 2012داشتيم؛ اما بايد بگوييم توليدكنندگان رايانه‌هاي دسكتاپ هنوز در شوك حاصله از بازار آمدن نوت بوك‌هاي جديد به سر مي‌برند. اگر روال به همين صورت ادامه يابد، PCها بتدريج كنار مي‌روند و به اجناس داخل ويترين تبديل مي‌شوند. اما براي بازيخورهايي كه بهترين دسكتاپ‌ها را مي‌خواهند ما چند نمونه از سيستم‌هاي حرفه‌اي workstation مجهز به فضاي ذخيره داده وضعيت جامد (SSD) تحت رايد (RAID) با اتصال PCIe ، 4 عدد GPU مرتبط به هم با يك جفت پردازنده Core i7 اوركلاك‌شده را در CES امسال يافتيم.

2ـ لپ‌تاپ‌ها، نت بوك‌ها و اولترابوك‌ها

 

ما در مطلب شماره 365 ضميمه كليك، لپ‌تاپ‌ها و تبلت‌هاي نمايشگاه CES 2012 را به تفصيل شرح داديم. فرصت خوبي براي يادآوري اين مطلب دست داده كه يادآوري كنيم كه لپ‌تاپ‌هاي جنجال برانگيز اولترابوك (Ultrabook) قرار نيست به اين زودي‌ها از دور خارج شوند و بناست تا ارائه نمونه‌هاي نهايي پاسخگوي نياز كاربران به رايانه‌هاي بسيار باريك باشند. هنوز ماه‌ها به آمدن مدل‌هاي اولترابوك مجهز به نسل بعدي پردازنده‌هاي سري Core اينتل 
آيوي بريج (Ivy Bridge) زمان باقي است؛ ولي امواج حاصله از ورود اولترابوك‌هاي جديد به سواحل CES رسيده و آن را حسابي تحت‌تاثير خود قرار داده ‌است. امسال را بايد سال نت‌بوك‌ها (netbook)، تبلت‌هاي اندرويدي و ايبوك ريدرها نيز بناميم و همه شركت‌ها با عرضه حداقل يك نمونه از محصولاتشان هم كه شده به نحوي سعي بر اين داشته‌اند تا خود را در نمايشگاه 
CES 2012 مطرح كنند.

اغلب اولترابوك‌هاي به نمايش درآمده در لاس‌وگاس مشخصاتي چون صفحه نمايش 13 اينچي، درايوهاي ذخيره داده SSD و قيمت پايه‌اي حدود 1000 دلار دارند، اما اگر انواعي از آنها را در اندازه‌هاي بزرگ‌تر 14 يا 15 اينچي نيز ديديد اصلا تعجب نكنيد. امسال توليدكنندگان با ارائه تقريبا 50 نوع اولترابوك در CES شركت داشتند.

3 ـ تبلت‌ها

 

نمايشگاه امسال CES جاي بسيار خوبي است كه بتوانيد از نزديك نگاهي به انواع تازه تبلت‌ها (tablet) داشته باشيد. يكي از اين تبلت‌ها ايسوس ترنسفورمر پرايم(Asus Transformer Prime) است كه از مشخصات سخت‌افزاري و قابليت‌هاي برتري نسبت به ديگر تبلت‌هاي مطرح در بازار برخوردار است. اگر در دست گرفتن تبلت‌هاي 10 اينچي براي شما ديگر خوشايند نيست، چشم به ره‌‌آوردها بازار رايانه هاي لوحه‌اي داشته باشيد، زيرا بسياري از توليدكنندگان نقشه به بازار فرستادن انواع تبلت‌هاي 7 يا 8 اينچي را در سر مي‌پرورانند.

با هر چه بيشتر به خدمت گرفتن سومين نسل پردازنده‌هاي تگرا (Tegra 3) تعداد تبلت‌هاي 4 هسته‌اي به بازار آمده در سال 2012، سال گسترش روزافزون تبلت‌ها خواهد بود. با اين‌كه بسياري از شركت‌ها هنوز برخي محصولات جديد خود را با OS از پيش نصب شده هاني‌كامب (Honeycomb) به بازار عرضه مي‌كنند، اما امسال قرار است يك جواهر ديگر از گوگل به نام سيستم‌عامل اندرويد بستني حصيري (Ice Cream Sandwich) جايگزين OS هاي اندرويدي قديمي‌تر در بسياري از تبلت‌ها شود.

4ـ ايبوك‌ريدرها

 

در ‍CES 2009 تا چشم كار مي‌كرد انواع كتابخوان‌هاي الكترونيك (e-book reader) را مي‌ديديد كه به معرض نمايش عموم گذاشته شده بودند. سال‌هاي 2010 و سال گذشته با عموميت يافتن تبلت‌ها، اين گجت‌ها بودند كه با رشد انفجارآميز خود قسمت عمده‌اي از فضاي نمايشگاه CES را در آن سال‌ها به خود اختصاص داده بودند.

نمايشگاه امسال هم از اين نظر تفاوت زيادي با 2 سال اخير نداشت و شركت آمازون ورود آخرين ره‌آورد خود از سري گجت‌هاي كتابخوان كيندل (Kindle) در اين نمايشگاه را اعلام كرده است. شركت Barnes & Noble از ديگر شركت‌كنندگان فعال در زمينه ايبوك ريدرها در اين نمايشگاه بود.

شركت سوني هم از ديگر شركت‌هاي مطرح در زمينه دستگاه‌هاي كتابخوان در CES 2012 بود. اين در حالي است كه شركت كوبو (Kobo) از حضوري مؤثربرخوردار نبود.

5 ـ دوربين‌ها  و دستگاه‌هاي تصويربرداري ديجيتال

 

به نظر شما رزولوشن دوربيني كه شما در سال جديد قصد داريد بخريد، چقدر بايد باشد؟

با 20 يا 12/20 مگاپيكسل چطوريد؟ امروزه تصويربرداري ديجيتال (Digital imaging) يكي از دشوارترين مقوله‌ها در مبحث بازاريابي سخت‌افزارهاي امروزي است. شما چگونه مي‌خواهيد مشترياني را كه صاحب يك دوربين ديجيتال با مگاپيكسل نسبتا بالايي هستند، مجاب سازيد تا به خريد يك دوربين عكاسي جديد و جايگزين كردن آن با دوربين قبلي‌شان تن بدهند؟ با دوبل كردن مقدار مگاپيكسل‌ها، يك لنز زوم از راه دور، يك جين حالت‌هاي از پيش تنظيم‌شده صحنه يا يك طراحي فشرده جمع و جور جيبي؟ سال 2012 توليدكنندگان دوربين‌هاي تصويربرداري ديجيتال مجبورند قابليت‌هاي اضافي ديگري چون رسانه اجتماعي (Social media)، تعبيه نقشه‌ها و GPS و حالت‌هاي تنظيم صحنه بيشتر و قدرتمندتري را به محصولات خط توليد دوربين‌هاي معمولي ببين و بگيرشان (point-and-shoot) بيفزايند و احتمالا آنها را به‌گونه‌اي طراحي كنند كه به مراتب كوچك‌تر و باريك‌تر از قبل شوند.

اگر هم تنها كم جا گرفتن دوربين مدنظر شما نباشد، حتما بايد تهيه يكي از آن دوربين‌هاي ديجيتال حرفه‌اي DSLR را براي آينده مدنظر داشته باشيد. فيلمبرداري فول HD يا 1080p يكي از قابليت‌هايي است كه در نمايشگاه CES امسال تمام دوربين‌هاي تصويربرداري ديجيتال مجهز به آن بودند. امسال بجز بهبود كيفيت تصاوير ثابت، به ارتقاي كيفيت ضبط تصاوير متحرك نيز به دوربين‌هاي فيلمبرداري افزوده شده بود. فناوري در سال جديد با همراه آوردن تعدادي از لنزهاي لوكس، تثبيت و بهبود در پاياسازي (stabilization) تصاوير متحرك را مورد هدف خود قرار داده است. با اين حال امسال چندان از دوربين‌هاي كيفيت استاندارد (standard def) در CES خبري نبود، اما اين امر دليل بر آن نيست كه قرار باشد تا توليد دوربين‌هاي فيلمبرداري SD در سال 2012 متوقف شود، زيرا آنها در بين مردم به قدري محبوبيت دارند كه به اين زودي‌ها از بازار كنار گذاشته نشوند و در قفسه‌ مغازه‌ها باقي مي‌مانند.



javahermarket

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







موضوعات سايت
تبلیغات


آمار سايت

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 219
بازدید دیروز : 190
بازدید هفته : 446
بازدید ماه : 727
بازدید کل : 333809
تعداد مطالب : 296
تعداد نظرات : 20
تعداد آنلاین : 1