عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : چهار شنبه 21 دی 1390
بازدید : 224
نویسنده : مسعود جواهری

  بالا بردن عمر لپ تاپ با چند نکته ساده

 
زمانی لپتاپ یک وسیله تجملاتی برای مهندسین عالی رتبه محسوب می‌شد. اما این روزها بسیاری از دانشجویان مخصوصا دانشجویان رشته‌های مهندسی یک کامپیوتر قابل حمل به همراه دارند. اگر به دانش‌آموزان فامیل و آشنا حتی اگر نگاهی بیاندازیم هم تعداد بسیاری زیادی از آنها را می‌بینیم که سرشان گرم لپ‌ تاپ است و دیگر علاقه گذشته را به کامپیوترهای رومیزی سری PC نشان نمی‌دهند.
 




:: موضوعات مرتبط: آموزش کامپیوتر , ,
:: برچسب‌ها: بالا بردن عمر لپ تاپ با چند نکته ساده ,
تاریخ : سه شنبه 20 دی 1390
بازدید : 228
نویسنده : مسعود جواهری

   Windows Media Center دوست داشتني!

با مرکز مديريت فايل‌هاي مولتي مديا در ويندوز 7 آشنا شويد
مـــــدیاسنتر وینـــــدوز یا WMC کــــه در ویرایش‌هــــای Home premium, Professional, Enterprise, Ultimate ویندوز ۷ گنجانده شده را شاید بتوان نتیجه تلاش مایکروسافت برای تبدیل PCهای خانگی به یک مرکز پخش فایل‌های مولتی‌مدیا دانست.

رایانه ای که قرار است WMC روی آن اجرا شود، می‌بایست حداقل نیازهای سخت‌افزاری مربوط به آن را داشته باشد که مهم‌ترین آنها عبارتند از کارت گرافیک با حداقل حافظه ۶۴ مگابایت و یک پردازنده (CPU) مناسب، اگرچه برای اجرای مطلوب مدیاسنتر کارت‌های گرافیک ۲۵۶ و ۵۱۲ مگابایتی پیشنهاد می‌شود! از آنجا که WMC امکان پخش و ضبط Online TV را نیز دارد، می‌توان کارت TV را نیز از جمله نیازهای سخت‌افزاری سیستم اجرا کننده‌ آن دانست.



:: موضوعات مرتبط: آموزش کامپیوتر , ,
:: برچسب‌ها: Windows Media Center دوست داشتني! ,
تاریخ : پنج شنبه 15 دی 1390
بازدید : 218
نویسنده : مسعود جواهری

ترفند: نحوه فعال‌سازی نوار جدید «گوگل»

پس از آن‌که شرکت «گوگل» از سرویس جدید خود به نام «گوگل پلاس» رونمایی کرد، نوار سیاه رنگی به بالای تمامی صفحات «گوگل» اضافه شد. درون این نوار، لینک سرویس‌های مختلف «گوگل» و ابزارهای مرتبط با «گوگل پلاس» قرار دارد. اما این نوار سیاه رنگ، به مذاق بسیاری از کاربران خوش نیامده است. از این رو مسئولان شرکت «گوگل» تصمیم گرفتند تا یک نوار جدید با ظاهری زیباتر و امکاناتی بهتر ارائه کنند. این نوار که در بالای تمامی صفحات «گوگل» و محصولات آن نظیر «گوگل پلاس» و «جی‌میل» قرار می‌گیرد ظاهری شفاف داشته و علاوه بر امکانات قبلی دارای یک قسمت جستجو برای جستجوی محتویات وب نیز هست. اما این نوار زیبا، هنوز توسط خود «گوگل» برای عموم کاربران عرضه نشده است. در صورتی که دوست دارید زودتر از دیگر کاربران این نوار را تست و مشاهده کنید، در این ترفند قصد داریم به معرفی نحوه فعال‌سازی نوار جدید «گوگل» بپردازیم.


:: موضوعات مرتبط: آموزش کامپیوتر , ,
:: برچسب‌ها: ترفند: نحوه فعال‌سازی نوار جدید «گوگل» ,
تاریخ : یک شنبه 29 آبان 1390
بازدید : 217
نویسنده : مسعود جواهری

 چگونه از داده های حساب گوگل خود نسخه ی پشتیبان بگیریم؟

همه ما از تعدادی از سرویس های گوگل مثل Gmail، Picasa، Adsense، Google+ و … استفاده می کنیم. حال اگر کسی اکانت گوگل شما را هک نموده و یا گوگل به هر دلیلی اقدام به بستن حساب کاربری شما کند چه اتفاقی خواهد افتاد؟ دسترسی شما به همه داده های محرمانه تان همانند تماس ها، عکس ها، پیام ها و غیره قطع خواهد شد.

با استفاده از این روش ساده که در زیر توضیح داده شده، می توانید از همه یا تنها از یک یا چند سرویس خاص (مثلا فقط پیکاسا) نسخه ی پشتیبان تهیه کنید.



:: موضوعات مرتبط: آموزش کامپیوتر , ,
:: برچسب‌ها: چگونه از داده های حساب گوگل خود نسخه ی پشتیبان بگیریم؟ ,
تاریخ : شنبه 28 آبان 1390
بازدید : 227
نویسنده : مسعود جواهری

  ضعیف ترین رمزهای عبور سال 2011 و راه های انتخاب صحیح رمزعبور

 
 
انتخاب "123456" به عنوان رمز عبور گزینه مناسبی نیست مگر اینکه دوست داشته باشید اطلاعات شخصی تان به سادگی در دسترس هکرها قرار گیرد. شاید این بدترین رمزعبوری باشد که بتوان انتخاب کرد اما از این عدد بدتر عبارت "password" است. آمارها نشان می دهد که اکثر ایمیل های هک شده دارای این رمز عبور بوده اند حتی عبارت Passw0rd نیز با استفاده از عدد 0 به جای حرف o به اندازه کافی هوشمندانه نیست و در رتبه 18 ام رمز های عبور پرخطر قرار گرفته است. در ادامه لیست 25 رمز عبور که بیش از دیگران هک شده اند را مشاهده خواهید کرد.



:: موضوعات مرتبط: آموزش کامپیوتر , ,
:: برچسب‌ها: ضعیف ترین رمزهای عبور سال 2011 و راه های انتخاب صحیح رمزعبور ,
تاریخ : شنبه 28 آبان 1390
بازدید : 233
نویسنده : مسعود جواهری

 تنظیمات امضا ، دسته بندی مخاطبان و ایمیل ها !!! 


 

شاید ایمیل پر استفاده ترین سرویس در طول یک روز اینترنت باشد . بعضی اوقات میلیاردها ایمیل در یک روز ارسال میشوند . البته همانطور که میدانید همه این ایمیل ها توسط کاربران اینترنت فرستاده نمیشوند و بیش از ۹۰ درصد آنها را اسپم ها تشکیل میدهند . البته در اینجا بحث ما به هیچ وجه در مورد اسپم ها و مسائل مربوط به آنها نیست . بلکه قصد پاسخگویی به یکی از کاربران محترم مجله اینترنتی گویا آی تی را داریم . ایشان درخواست کرده اند تا در مورد امضا ، دسته بندی مخاطبان و ایمیل ها در سرویس Yahoo Mail توضیحاتی را ارائه کنیم . 

 

امروزه سرویس دهنده های ایمیل متفاوتی در اینترنت وجود دارند . از غول هایی مثل جیمیل و هاتمیل و یاهو میل گرفته تا سرویس های گمنام دیگر . هر کدام از این سرویس ها برای خودشان امکانات متفاوتی دارند و ما به تعداد امکانات هر یک کاری نداریم . اما بدون شک در هر سه سرویس مشهور ایمیل ، امکاناتی مثل امضا و دسته بندی مخاطبان و ایمیل ها وجود دارد .

به دلیل اینکه سوال خواننده محترم گویا آی تی در مورد یاهو میل بوده است ، پس به بررسی این سه قابلیت در سرویس یاهو میل خواهیم پرداخت . 



:: موضوعات مرتبط: آموزش کامپیوتر , ,
:: برچسب‌ها: تنظیمات امضا , دسته بندی مخاطبان و ایمیل ها !!! ,
تاریخ : پنج شنبه 12 آبان 1390
بازدید : 192
نویسنده : مسعود جواهری

 

۱۵ میانبر کیبرد مفید برای افزایش کارایی در ویندوز

 

اگر شما خود را یک کاربر حرفه ای یا حتی آماتور پی.سی بدانید، حتما ارزش میانبر های کیبرد در افزایش کارایی را درک می کنید. تقریبا اکثر کاربران، برای کار هایی مثل کپی و پیست کردن متن هایشان از کیبرد استفاده می کنند. یا وقتی وضع پایداری ویندوز وخیم می شود از میانبری مثل Ctrl + Alt + Delete استفاده می کنند. این ها میانبر های رایج و جا افتاده ای در میان کاربران هستند. اما یک بخش دیگر هم از میان بر ها هستند که در چند سال اخیر به ویندوز اضافه شده اند. اما متاسفانه بسیاری از کاربران از آن ها بی اطلاع هستند. بنابر این اگر می خواهید به طور مختصر و مفید با ۱۵ میانبر عالی برای افزایش کارایی، آشنا شوید؛ در ادامه مطلب همراه ما باشید.



:: موضوعات مرتبط: آموزش کامپیوتر , ,
:: برچسب‌ها: ۱۵ میانبر کیبرد مفید برای افزایش کارایی در ویندوز ,
وبلاگ موسسه نرم افزاری MSD ، شامل مجموعه ای از بهترین های نرم افزاری ، بازی ، آموزشی ،فیلم و سریال ، موزیک و ... برای دانلود می باشد . همچنین ، محصولاتی را ارائه می دهیم که میتوانید لیست آنها را در قسمت معرفی محصولات ببینید. امیدواریم از این وبلاگ نهایت استفاده را ببرید.

نظر شما در رابطه با وبلاگ ؟

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 175
بازدید دیروز : 190
بازدید هفته : 402
بازدید ماه : 683
بازدید کل : 333765
تعداد مطالب : 296
تعداد نظرات : 20
تعداد آنلاین : 1

RSS

Powered By
loxblog.Com