عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : چهار شنبه 10 خرداد 1391
بازدید : 828
نویسنده : مسعود جواهری

  هکرها و کلاه هایشان

 
هک کلمه ای است با معنایی بسیار گسترده. رسانه‌ها دوست دارند آن را یک چیز وحشتناک معرفی کنند که توسط آدم های باسواد و معمولا دارای نیت منفی استفاده می شود و کسانی که چندان از ماجرا سر در نمی آورند فکر می کنند هکر یک موجود خطرناک و بدذات است که اگر بخواهد می تواند به هر اطلاعاتی دسترسی پیدا کند.
 
هک کردن در دنیای امنیت کامپیوتر، به معنی پیدا کردن نقاط ضعف امنیتی یک سیستم و استفاده از آن برای نفوذ به آن سیستم است. عقیده عمومی این است که انجام اینکار نیاز به سواد کامپیوتری بالا دارد ولی واقعیت امر تا حدی متفاوت است. یک هکر ممکن است با داشتن سواد خیلی خیلی بالا بتواند چیزهایی را در سیستم ها کشف کند که پیش از این توسط دیگران دیده نشده ولی در اکثر موارد چنین هکری سوادش را صرف دزدیدن اطلاعات نمی کند. کسانی که به سراغ دزدی اطلاعات می‌روند (که سود مالی و اعتباری کمی هم دارد) معمولا کسانی با سواد بسیار کمتر هستند که از ابزارهایی که نفر اول ساخته، استفاده می کنند. خود هکرهای حوزه امنیت کامپیوتری برای تفکیک کردن این گونه‌ها از یکدیگر، از اصطلاحات مختلفی استفاده می کنند که در اینجا با هم نگاه سریعی به آن می اندازیم. البته پیش از آن لازم به ذکر است که برای برخی از هکرهای واقعی (از جمله اریک ریموند) کلمه هکر کلمه‌ای ارزشمند است که اطلاق آن به دزد اطلاعات، درست نیست. این افراد اصرار دارند که برای اشاره به کسانی که بدون سواد فقط به دنبال دزدیدن اطلاعات دیگر یا آزار بقیه هستند باید کرکر نامیده شوند.
 


:: موضوعات مرتبط: خواندنی ها , ,
:: برچسب‌ها: هکرها و کلاه هایشان ,
تاریخ : چهار شنبه 13 ارديبهشت 1391
بازدید : 641
نویسنده : مسعود جواهری

 

  تاریخچه موبایل‌های دوربین‌دار نوکیا

نوکیا در تولید دوربین‌های موبایل سابقه‌ای طولانی دارد. این شرکت در سال 2005 توانست به عنوان برترین سازنده دوربین‌های دیجیتال شناخته شود
 
به گزارش MSD system به نقل از آی تی ایران؛ در سال 2008 نیز تعداد موبایل‌های دوربین‌داری که نوکیا فروخت حتی از تعداد دوربین‌هایی که شرکت کداک فروخته بود و با فیلم تصاویر را ثبت می‌کردند نیز پیشی گرفت و بار دیگر به عنوان بزرگترین سازنده موبایل‌های دوربین‌دار لقب گرفت. نوکیا در دهه آغازین تولید موبایل‌های دوربین‌دارش توانست در بازار جهانی دوربین‌های دیجیتال و دوربین‌های مجهز به فیلم صدرنشین شود. نگاهی به تاریخچه تولید موبایل‌های دوربین‌دار نوکیا می‌اندازیم تا برترین محصولات نوکیا در زمینه تصویربرداری را معرفی کنیم.
 


:: موضوعات مرتبط: خواندنی ها , ,
:: برچسب‌ها: تاریخچه موبایل‌های دوربین‌دار نوکیا ,
تاریخ : جمعه 1 ارديبهشت 1391
بازدید : 239
نویسنده : مسعود جواهری

 این اولین نیوآی‌پد با پوشش طلای ۲۴ عیار در جهان است

شاید کمتر کسی را بتوان پیدا کرد که بتواند این آی‌پد نسل سوم را با پوششی از طلای ۲۴ عیار که نام آن را آی‌پد طلایی گذاشته‌اند بخرد اما اگر شما واقعا توان پرداخت ۵۴۹۹ دلار (تقریبا بیش از ده میلیون تومان) برای آن را دارید شرکت Gold & Co چندتایی برای فروش دارد.
 
 
این تبلت طلایی از مدل ۶۴ گیگابایتی WiFi 4G نیو آی‌پد شرکت اپل است و البته این شرکت اعلام کرده که دستگاه‌های طلایی دیگری همچون آیفون طلایی و بلک‌بری طلایی نیز تولید خواهد کرد.
 
درآمد حاصل از فروش اولین دستگاه از این آی‌پدهای طلایی که تنها در فروشگاه‌های دبی، لندن و هنگ‌کنگ عرضه خواهند شد، صرف امور خیریه خواهد شد و البته ما امیدواریم که جیب‌های شما آنقدر پر پول باشد که حداقل بتوانید به خریدن آن فکر کنید.


:: موضوعات مرتبط: خواندنی ها , تازه ها , ,
:: برچسب‌ها: این اولین نیوآی‌پد با پوشش طلای ۲۴ عیار در جهان است ,
تاریخ : جمعه 1 ارديبهشت 1391
بازدید : 235
نویسنده : مسعود جواهری
گران‌ترین فلش جهان
 
Magic Mushroom
 
قیمت گران‌ترین حافظه فلش جهان 16‌ تا 37‌هزار دلار تخمین زده می‌شود. 
 
به گزارش MSD system به نقل از همشهری آنلاین؛ ظرفیت این حافظه فلش که به شکل قارچ طراحی و ساخته شده است 32‌‌گیگا بایت اعلام شد.
 
به گفته طراحان این فلش گران‌قیمت، روی پوشش آن18.9 قیراط الماس و 34.11‌ قیراط یاقوت کار شده است.گفتنی است جنس این حافظه فلش از طلای سفید است. طراح سوئیسی گران‌‌قیمت‌ترین فلش جهان درباره آن می‌گوید:
 
برای ساخت آن از زمرد، یاقوت سرخ و کبود نیز استفاده کردم تا مطمئن شوم هیچ همتایی در دنیا نخواهد داشت. گفتنی است برای استفاده از این فلش کاربر باید پوشش قارچ‌گونه آن‌را بردارد.


:: موضوعات مرتبط: خواندنی ها , تازه ها , ,
:: برچسب‌ها: گران‌ترین فلش جهان ,
تاریخ : جمعه 1 ارديبهشت 1391
بازدید : 233
نویسنده : مسعود جواهری
Nokia 103 ضد آب و ضد گرد وغبار ؛ ارزانترین گوشی نوکیا
 
 
کمپانی بزرگ نوکیا ارزانترین گوشی تاریخش را که Nokia 103 نام دارد با قیمت فوق العاده 16 یورو عرضه می کند .
 
Nokia 103 از بدنه محکم و مقاومی بهره می گیرد و هم چنین این گوشی در برابر گرد و غبار نیز کاملا مقاوم است. از نکات جالب توجه در ساخت این گوشی ضد آب بودن آن است که باعث می شود در برابر نفوذ آب از خود مقاومت نشان می دهد. صفحه نمایش این گوشی 1.36 اینچی بوده و ضد خش هم می باشد!! ابعاد آن هم برابر با  107 x 45 x 15.3 میلیمتر و وزنش 77 گرم می باشد. چراغ قوه و رادیو FM  از دیگر ویژگی های این گوشی است. از نظر باتری هم در حالت استند بای 27 ساعت و در حال مکالمه تا 11 ساعت دوام می آورد.
در مجموع Nokia 103 را باید گوشی ارزان قیمتی دانست که به نسبت قیمتش از ویژگی های نسبتا جالبی برخوردار است.
زمان عرضه آن هم در بهار امسال می باشد که برای اولین بار در نیجیریه رونمایی خواهد شد؛ متاسفانه نوکیا فعلا برنامه ای در مورد عرضه این گوشی در سایر نقاط جهان اعلام نکرده است!
 


:: موضوعات مرتبط: خواندنی ها , تازه ها , ,
:: برچسب‌ها: Nokia 103 ضد آب و ضد گرد وغبار ؛ ارزانترین گوشی نوکیا ,
تاریخ : سه شنبه 29 فروردين 1391
بازدید : 218
نویسنده : مسعود جواهری

راهکارهایی برای خشک کردن گوشی‌های خیس

nokia-things-you-need-to-do

این روزها گوشی‌های تلفن همراه از پس هر کاری برمی‌آیند. حتما برای خیلی از شما پیش آمده که گوشی خود را گم کنید، از شما بدزدند، از دست‌تان به زمین بیفتد یا هر اتفاق ناگوار دیگری پیش آید. برای همه این مشکلات راه چاره‌ای هست که خودتان خوب می‌دانید. شاید از دوستان شنیده باشید یا برای خود شما اتفاق افتاده باشد که گوشی داخل آب یا لیوان چای افتاده است. اگر گوشی شما به طور اتفاقی به یکی از هزاران شیوه ممکن خیس شد، تنها باید ۵ راهکار ساده را انجام دهید تا آن را خراب شدن نجات دهید.
 


:: موضوعات مرتبط: خواندنی ها , ,
:: برچسب‌ها: راهکارهایی برای خشک کردن گوشی‌های خیس ,
تاریخ : پنج شنبه 24 فروردين 1391
بازدید : 234
نویسنده : مسعود جواهری

  در نامه لری پیج آشکار شد: هفت عدد و رقم جالب در مورد گوگل

 
لری پیج، یک سال است که ریاست گوگل را برعهده گرفته است، او به مناسبت یک سالگی ریاست‌اش، نامه‌ای به سرمایه‌گذاران گوگل نوشته است که حاوی اعداد و ارقام جالبی در مورد گوگل است:
- هر روز ۸۵۰ هزار دستگاه مبتنی بر اندروید فعال می‌شوند، ۵۵ تولیدکننده مختلف این کار را انجام می‌دهند و این دستگاه‌ها را در ۳۰۰ شبکه مخابراتی فعال می‌کنند.
- مرورگر اینترنتی کروم، ۲۰۰ میلیون کاربر دارد.
- جی‌میل در سال ۲۰۰۴ افتتاح شد و حالا ۳۵۰ میلیون کاربر دارد.
- ۸۰۰ میلیون کاربر هر ماه از ویدئوهای یوتیوب بازدید می‌کنند و هر دقیقه یک ساعت ویدئو در این سایت آپلود می‌شود.
- در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۱، آگهی‌های موبایل گوگل، درآمدی ۲٫۵ میلیارد دلاری نصیب گوگل کردند که نسبت به زمان مشابه سال قبل، دو نیم برابر بیشتر بود.
- از زمانی که سیستم آگهی Adsense گوگل به راه افتاد، یک دهه می‌گذرد و در این مدت گوگل ۳۰ میلیارد دلار به تولیدکنندگان آنلاین محتوا پرداخته است.
- سرویس ترجمه گوگل، هشت‌ساله است و در حال حاصر اجازه ترجمه ۶۴ زبان مختلف را به هم می‌دهد، به صورت دقیق این سرویس می‌تواند عمل ترجمه متقابل را بین ۴۰۳۲ جفت زبان مختلف انجام بدهد.
چیزی که در این نامه به صورت دقیق مشخص نبود، موفقیت‌های گوگل در این بازه زمانی یک ساله بود، پیچ در این یک ساله بر اجتماعی کردن گوگل تمرکز زیاد داشت و سعی کرد که با کار روی محصولات کار، کارهای گوگل را بهینه کند. پس جای تعجب نیست که در نامه‌اش به خاتمه دادن کار ۳۰ محصول گوگل، اشاره شده باشد.
تحت رهبری پیج، تا به حال گوگل پلاس در ۱۲۰ محصول دیگر مثلا جستجوی گوگل، یوتیوب و اندروید ادغام شده است و در حال حاضر بیشتر از صد میلیون نفر در گوگل پلاس فعالند.
البته ما فراموش نمی‌کنیم که در زمان رهبری پیج بر گوگل، چه بر سر گوگل ریدر محبوب ما آمد!
متن کامل نامه پیچ را می‌توایند در اینجا بخوانید. 


:: موضوعات مرتبط: خواندنی ها , تازه ها , ,
:: برچسب‌ها: هفت عدد و رقم جالب در مورد گوگل ,

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 11 صفحه بعد

وبلاگ موسسه نرم افزاری MSD ، شامل مجموعه ای از بهترین های نرم افزاری ، بازی ، آموزشی ،فیلم و سریال ، موزیک و ... برای دانلود می باشد . همچنین ، محصولاتی را ارائه می دهیم که میتوانید لیست آنها را در قسمت معرفی محصولات ببینید. امیدواریم از این وبلاگ نهایت استفاده را ببرید.

نظر شما در رابطه با وبلاگ ؟

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 9
بازدید ماه : 605
بازدید کل : 333079
تعداد مطالب : 296
تعداد نظرات : 20
تعداد آنلاین : 1

RSS

Powered By
loxblog.Com