عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : دو شنبه 30 آبان 1390
بازدید : 219
نویسنده : مسعود جواهری

 

کلمات غیر اخلاقی در پیام‌کوتاه فیلتر می‌شود

 

 

شرکت مخابرات و ارتباط از راه دور پاکستان به همه اپراتورهای موبایل اعلام کرده که پیامک های حاوی کلمات غیر اخلاقی را بلوکه کنند.

شرکت مخابرات و ارتباط از راه دور پاکستان از پنج اپراتوری که سرویس های تلفن همراه در این کشور ارایه می دهند خواسته تا بر روی نرم افزاری کار کنند که بتوانند پیامک های غیر اخلاقی را به شکل خودکار فیلتر و بلوکه کنند.
بر این اساس رسانه ها لیست یکهزار و 500 کلمه غیر اخلاقی انگلیسی واردو را برای شرکت مخابرات این کشور تهیه کرده اند.
بر اساس گزارش گاردین، تمامی کلمات غیر اخلاقی و عبارات زشت و رکیک از این پس در شبکه مخابرات و ارتباطات پاکستان حذف می شود.
پاکستان هم اکنون حدود 100 میلیون کاربر تلفن همراه دارد این در حالی است که جمعیت این کشور بیش از 170 میلیون نفر است.
 



:: موضوعات مرتبط: خواندنی ها , ,
:: برچسب‌ها: کلمات غیر اخلاقی در پیام‌کوتاه فیلتر می‌شود ,
تاریخ : چهار شنبه 25 آبان 1390
بازدید : 221
نویسنده : مسعود جواهری

 ۲۴۱۵۴۳۹۰۳، پشت پرده تصاویر «سر در فریزر»


 

قبل از هر چیزی یه واژه رو باید بهتون معرفی کنم. Meme یا اون طور که بریتانیایی‌ها تلفظش می‌کنند «میم» در واقع به تصاویر یا ویدئوهایی گفته می‌شه که یهو محبوب می‌شن و کل اینترنت رو به اصطلاح بر می‌دارند (بر و بچه‌های فرندفید به فارسی بهش می‌گن مه‌مه که در واقع به این سرویس یاهو اطلاقش می‌کنن).

قبلاً یک نمونه از این ویدئوها رو بهتون معرفی کردم. فایل گیف متحرک یک گربه که مثل ستاره دنباله‌داری که دنباله رنگین‌کمانی داره، داره پرواز می‌کنه.



:: موضوعات مرتبط: خواندنی ها , ,
:: برچسب‌ها: ۲۴۱۵۴۳۹۰۳ , پشت پرده تصاویر «سر در فریزر» ,
تاریخ : یک شنبه 22 آبان 1390
بازدید : 239
نویسنده : مسعود جواهری

 

اعتراض جوانان ایرانی به یک بازی آمریکایی  (Battlefield 3) 


در پی اقدام یک شرکت آمریکایی در تولید یک بازی کامپیوتری که در آن فرد بازی‌کننده باید به خاک ایران حمله کند، گروهی از جوانان ایرانی با تهیه یک طومار اینترنتی خواهان عذرخواهی رسمی این شرکت شدند.



:: موضوعات مرتبط: خواندنی ها , ,
:: برچسب‌ها: اعتراض جوانان ایرانی به یک بازی آمریکایی (Battlefield 3) ,
تاریخ : پنج شنبه 19 آبان 1390
بازدید : 241
نویسنده : مسعود جواهری

  فيلترينگ و نظارت بر اينترنت در كشورهاي جهان


 

"با استناد به قانون جرايم رايانه ای دسترسی به تارنمای فراخوانده شده امكان پذير نمی باشد".

هنگام جستجو در اينترنت،وقتي اين عبارت بر صفحه مانيتور نقش مي‌بندد، نشان از اين دارد كه تارنمای مورد نظر "فيلتر" شده است. آنچه در ذیل خواهد آمد در خصوص فيلترينگ و نظارت بر اينترنت در كشورهاي جهان می باشد.

علل و زمينه پيدايش فيلترينگ
گسترش اينترنت زمينه اي را به وجود آورده که طيف وسيعي از اطلاعات بدون هيچگونه محدوديتي و فراتر از مرزهاي جغرافيايي در سراسر جهان منتشر شود و به نحو چشمگيري به يک رسانه ارتباطي و اطلاعاتي تبديل گردد. ضمن اينکه مخاطبان و کاربران اينترنت هم به همان اندازه افزايش مداومي داشته اند. خصوصيت و ويژگي اينترنت و سهولت انتشار مطالب و اطلاعات وعلاوه بر آن راحتي دستيابي به انواع مختلف اطلاعات در وب اعم از متن، صوت و تصوير و داده هاي گرافيکي متنوع، به اندازه اي شدت يافته است که در برخي موارد اطلاعات حاوي مطالب مخرب و زيانباري نيز در وب منتشر مي شود که زمينه سوء استفاده هاي مختلف را فراهم آورده است. 
هرزه نگاري هاي جنسي به خصوص در زمينه سوء استفاده از کودکان، ترويج خشونت و فساد، خريد و فروش مواد مخدر و زيانبار، اشاعه اطلاعات خصوصي افراد و سازمانها، استفاده از اطلاعات وب در جهت اهداف تروريستي وموارد مشابه، ضرورت کنترل محتواي وب را ناگزيرساخته است، ولي اين کنترل و نظارت برانتشار اطلاعات در جوامع مختلف و بر حسب خط مشي هاي سياسي و فرهنگي هر جامعه اي نمودهاي متفاوتي داشته است. در برخي جوامع غربي تاکيد بيشتر بر عدم سوء استفاده از اطلاعات خصوصي افراد و جلوگيري از انتشار تصاوير جنسي کودکان و ممانعت از دسترسي سازمانهاي تروريستي به اطلاعات خاص و مهم است اما کنترل محتواي اينترنت در جوامع شرقي و مذهبي فراتر از موارد فوق است و نظارت شديد بر اشاعه افکار و عقايد سياسي در شبکه جهاني را نيز شامل مي شود. 
بطور مثال در کشور چين که مقام اول را در جهان از نظر تعداد کاربران اينترنت داراست، نظارت گسترده اي بر محتواي اطلاعات سياسي صورت مي گيرد و كنترل جدي بر عقايد و انديشه هاي متضاد با حکومت کمونيستي چين در وب حاکم است و به اين منظور "پليس اينترنت" در اين کشور نيز با اين هدف شکل گرفته است. 
عمده دلايل فيلتر كردن اينترنت در كشورهاي مختلف را مي‌توان در چهار تقسيم بندي كلي گنجاند: "مسائل سياسي"، "مسائل اجتماعي"، " مسائل امنيتي" و "مسائل اخلاقي".
آنچه باعث تفاوت مبنايي هر كشور براي فيلترينگ مي‌شود، ارزش هاي بنيادين مورد توجه در هر مقوله در آن كشورها است. در مجموع مي‌توان گفت تعداد كشورهايي كه در منطقه و جهان به نحوي با مساله فيلترينگ و سانسور در اينترنت مواجه هستند نسبتاً قابل توجه است.
كشورهايي مانند سوئد، فرانسه وآلمان در قاره اروپا و كشورهايي مانند هند، عربستان، كره جنوبي، مالزي و در مجموع آسيا به عنوان بزرگترين قاره دنيا و نيز كانادا داراي گسترده‌ترين ميزان تنوع فيلترينگ مي‌باشند. 
گزارش زير بر تجارب ديگر كشورها در امر فيلترينگ و محدود کردن اینترنت مروري اجمالي دارد.



:: موضوعات مرتبط: خواندنی ها , ,
:: برچسب‌ها: فيلترينگ و نظارت بر اينترنت در كشورهاي جهان ,
تاریخ : پنج شنبه 19 آبان 1390
بازدید : 250
نویسنده : مسعود جواهری

  گرانترین ساعت‌های جهان  

برای این که تبدیل به یک کلکسیونر ساعت شوید در ابتدا باید علاقه فراوانی به این کار داشته باشید و در ادامه نیز سرمایه کلانی را برای جمع آوری مجموعه خود نیاز دارید.
 
اما با وجود علاقه به این کار، سرمایه لازم را در اختیار  ندارید، با ما در این تور مجازی همراه شده و با گرانترین ساعت های جهان آشنا شوید.
 
 
شماره 10: ساعت جیبی بریژت (Breguet pocket watch 1907BA/12)
قیمت: 734 میلیون تومان
 

 
کمپانی بریژت که 225 سال پیش تاسیس شد یکی از قدیمی ترین کارخانه های  ساخت ساعت در جهان است. بریژیت در حال حاضر به محصولات برند سواچ را تولید می کند. ساعت جیبی بریژیت 1907 بی ای/12 ساعتی مجلل و بسیار گران است که از 18 قیراط طلا ساخته شده است. تمام قطعات این ساعت دست ساز است.


:: موضوعات مرتبط: خواندنی ها , ,
:: برچسب‌ها: گرانترین ساعت‌های جهان ,
تاریخ : جمعه 13 آبان 1390
بازدید : 415
نویسنده : مسعود جواهری

 رونمایی از دقیق ترین ساعت مچی دنیا

 


 

تصور کنید فراری چند هفته پس از ارائه سوپر اتومبیل FF خود با سرعت 335 کیلومتر بر ساعت، اتومبیل مفهومی دیگری این بار با حداکثر سرعت 3360 کیلومتر بر ساعت را معرفی کند. 10 برابر سریعتر است ولی رسیدن به این سرعت 10 برابر کاری است چالش برانگیز و سخت. TAG Heuer نیز به همان اندازه که گفته شد پیشرفت کرده است و امروز ساعت TAG HeuerMikrotimer Flying 1000 را معرفی کرد که ساعتی مفهومی است که دقت آن یک هزارم است. شاید به یاد رکورد جدید مجموعه میکروگراف که در ژانویه مطرح شد بیفتید. اولین کرنومتری که به دقت یک صدم دست پیدا کرد، رکوردی بود که اکنون شکسته شده است.



:: موضوعات مرتبط: خواندنی ها , ,
:: برچسب‌ها: رونمایی از دقیق ترین ساعت مچی دنیا ,
تاریخ : پنج شنبه 12 آبان 1390
بازدید : 230
نویسنده : مسعود جواهری

 ویکی لیکس : فیس‌بوک ابزار جاسوسی است

 

جولیان آسانژ موسس وب سایت افشاگر ویکی لیکس در مصاحبه اخیر خود با سایت «راشین تودی» گفت: «فیس بوک تنفر آمیز ترین ابزار جاسوسی است که تاکنون خلق شده است.»

 

 



:: موضوعات مرتبط: خواندنی ها , ,
:: برچسب‌ها: ویکی لیکس : فیس‌بوک ابزار جاسوسی است ,
وبلاگ موسسه نرم افزاری MSD ، شامل مجموعه ای از بهترین های نرم افزاری ، بازی ، آموزشی ،فیلم و سریال ، موزیک و ... برای دانلود می باشد . همچنین ، محصولاتی را ارائه می دهیم که میتوانید لیست آنها را در قسمت معرفی محصولات ببینید. امیدواریم از این وبلاگ نهایت استفاده را ببرید.

نظر شما در رابطه با وبلاگ ؟

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 376
بازدید دیروز : 75
بازدید هفته : 376
بازدید ماه : 1402
بازدید کل : 334484
تعداد مطالب : 296
تعداد نظرات : 20
تعداد آنلاین : 1

RSS

Powered By
loxblog.Com