عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : پنج شنبه 24 فروردين 1391
بازدید : 241
نویسنده : مسعود جواهری

  تحقق رویای چشم بیونیک تا دو سال آینده

 
اگر از حرف و حدیث های مربوط به سال 2012 بگذریم و بتوانیم جهان دو سال بعد را مجسم کنیم، یکی از پیشرفتهای خوبی که می توانیم انتظارش را داشته باشیم، چشم بیونیک است. محققین گروه بینایی Monash از دانشگاه موناش استرالیا امیدوارند که تا سال 2014 از پروژه چشم بیونیک خود بهره برداری کنند. آنها بعد از نتایج مثبت و امیدوارکننده ای که در بررسی های اولیه میکروچیپ بینایی خود به دست آوردند، این نکته را اعلام داشتند. 
 


:: موضوعات مرتبط: تازه ها , ,
:: برچسب‌ها: تحقق رویای چشم بیونیک تا دو سال آینده ,
تاریخ : پنج شنبه 24 فروردين 1391
بازدید : 224
نویسنده : مسعود جواهری

  چگونه عینک واقعیت مجازی گوگل، دنیای ما را تغییر خواهد داد؟

تا حالا دیگر حتما باید از خبر هیجان‌انگیز عینک واقعیت مجازی گوگل آگاه شده باشید.
با خواندن خبر، خودم را عینک به چشم تصور کردم و سعی کردم در نظرم بیاورم که این پروژه گوگل چگونه می‌تواند بر زندگی و نحوه کاربری اینترنتی ما تأثیر بگذارد. نسخه اول این عینک می‌تواند پر از باگ، گران، سنگین یا نازیبا باشد، اما این وسیله پتانسیل ایجاد تغییر بنیادی در زندگی ما را دارد.

 



:: موضوعات مرتبط: تازه ها , ,
:: برچسب‌ها: چگونه عینک واقعیت مجازی گوگل , دنیای ما را تغییر خواهد داد؟ ,
تاریخ : پنج شنبه 24 فروردين 1391
بازدید : 234
نویسنده : مسعود جواهری

  در نامه لری پیج آشکار شد: هفت عدد و رقم جالب در مورد گوگل

 
لری پیج، یک سال است که ریاست گوگل را برعهده گرفته است، او به مناسبت یک سالگی ریاست‌اش، نامه‌ای به سرمایه‌گذاران گوگل نوشته است که حاوی اعداد و ارقام جالبی در مورد گوگل است:
- هر روز ۸۵۰ هزار دستگاه مبتنی بر اندروید فعال می‌شوند، ۵۵ تولیدکننده مختلف این کار را انجام می‌دهند و این دستگاه‌ها را در ۳۰۰ شبکه مخابراتی فعال می‌کنند.
- مرورگر اینترنتی کروم، ۲۰۰ میلیون کاربر دارد.
- جی‌میل در سال ۲۰۰۴ افتتاح شد و حالا ۳۵۰ میلیون کاربر دارد.
- ۸۰۰ میلیون کاربر هر ماه از ویدئوهای یوتیوب بازدید می‌کنند و هر دقیقه یک ساعت ویدئو در این سایت آپلود می‌شود.
- در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۱، آگهی‌های موبایل گوگل، درآمدی ۲٫۵ میلیارد دلاری نصیب گوگل کردند که نسبت به زمان مشابه سال قبل، دو نیم برابر بیشتر بود.
- از زمانی که سیستم آگهی Adsense گوگل به راه افتاد، یک دهه می‌گذرد و در این مدت گوگل ۳۰ میلیارد دلار به تولیدکنندگان آنلاین محتوا پرداخته است.
- سرویس ترجمه گوگل، هشت‌ساله است و در حال حاصر اجازه ترجمه ۶۴ زبان مختلف را به هم می‌دهد، به صورت دقیق این سرویس می‌تواند عمل ترجمه متقابل را بین ۴۰۳۲ جفت زبان مختلف انجام بدهد.
چیزی که در این نامه به صورت دقیق مشخص نبود، موفقیت‌های گوگل در این بازه زمانی یک ساله بود، پیچ در این یک ساله بر اجتماعی کردن گوگل تمرکز زیاد داشت و سعی کرد که با کار روی محصولات کار، کارهای گوگل را بهینه کند. پس جای تعجب نیست که در نامه‌اش به خاتمه دادن کار ۳۰ محصول گوگل، اشاره شده باشد.
تحت رهبری پیج، تا به حال گوگل پلاس در ۱۲۰ محصول دیگر مثلا جستجوی گوگل، یوتیوب و اندروید ادغام شده است و در حال حاضر بیشتر از صد میلیون نفر در گوگل پلاس فعالند.
البته ما فراموش نمی‌کنیم که در زمان رهبری پیج بر گوگل، چه بر سر گوگل ریدر محبوب ما آمد!
متن کامل نامه پیچ را می‌توایند در اینجا بخوانید. 


:: موضوعات مرتبط: خواندنی ها , تازه ها , ,
:: برچسب‌ها: هفت عدد و رقم جالب در مورد گوگل ,
تاریخ : دو شنبه 21 فروردين 1391
بازدید : 209
نویسنده : مسعود جواهری

 از کاخ سفید بازدید کنید!!!

google art project
 
بازدید کردن از عمارت‌های تاریخی لذت بسیاری دارد اما همیشه هم امکان پذیر نیست. گوگل با توسعه پروژه Google art این امکان را فراهم کرده است تا بتوانید از عمارت‌های معروف و تاریخیی همچون کاخ سفید٬ موزه هنرهای اسلامی دوحه و تعداد بسیاری از مکانهای جالب دیگر بازدید کنید. 
پروژه Google art پروژه‌ای است که در دسته‌بندی پروژه‌های موفق ۲۰ درصدی قرار دارد. در نظام کاری گوگل کارمندان اجازه دارند ۲۰ درصد از زمان خود را صرف پروژه‌ای کننده که به آن علاقه دارند. 
 
هدف این پروژه فراهم کردن امکان بازدید از آثار هنری برای همه افراد علاقه‌مند است. این آثار با کیفیت بسیار بالایی تصویر برداری شده‌اند به طوری که علاقه‌مندان آثار نقاشی می‌توانند با بزرگنمایی٬ آثار قلم‌مو را هم ببینند. هم اکنون این پروژه بیش از ۳۰٬۰۰۰ هزار تصویر با کیفیت از آثار هنری دنیا را شامل می‌شود. علاوه بر این حدود ۵۱ موقعیت مکانی هم به صورت Street View قابل مشاهده‌اند.
در  نمای Street view بازدید کننده می‌تواند با کلیک بر روی تصویر به بخش‌های مختلفی از آن محل رفته و همانند زمانی که در محل حضور دارد به بازدید بپردازد.


:: موضوعات مرتبط: تازه ها , ,
:: برچسب‌ها: از کاخ سفید بازدید کنید!!! ,
تاریخ : دو شنبه 21 فروردين 1391
بازدید : 200
نویسنده : مسعود جواهری

  سوال‌های آی‌تی خود را از پرسشی بپرسید ؟

 
برای کاربران حوزه آی تی بسیار پیش آمده است که با مشکلات مختلف در رابطه با سخت افزار ، نرم افزار ، کامیپوتر ، اینترنت ، گوشی هایی که روز به روز هوشمند تر و پیچیده تر می شوند و وسائل مختلف روبه رو می شوند .
اولین چیزی که به ذهن می رسد تلاش برای حل مشکل از طریق تجربه های قبلی است .
اما چون اکثرا وسائل به زبان انگلیسی هستند و راهنمای کافی ندارند در این قسمت ممکن است با مشکل مواجهه شویم .
اما اگر نشد چه ؟ شروع به پرسیدن از همکاران ، دوستان و افراد صاحب نظر در این زمینه می کنیم .
 
مشکل حل نمی شود . به سراغ اینترنت می رویم و شروع به جستجو می کنیم  . زبان غالب در بحث ها و فروم های تخصصی انگلیسی است و پر از اصطلاحات تخصصی . سردرگم می شویم و شاید نتوانیم مشکلمان را خودمان حل کنیم . در نهایت به فروشگاهی که وسیله را تهیه کردیم مراجعه می کنیم و با پرداخت وجهی قابل توجه بر مشکل فائق می آییم بدون اینکه چیزی به بار علمی و دانش ما اضافه شود و تنها طی شدن زمان و هزینه برایمان مانده است .
پیش خود فکر می کنیم چه خوب بود اگر جایی بود که مشاورانی همزبان داشت و می شد و خودمان می توانستیم مشکلمان را حل کنیم .
بر طبق این نیاز یک سرویس در اینترنت راه اندازی شد به نام پرسشی .
 


:: موضوعات مرتبط: تازه ها , ,
:: برچسب‌ها: سوال‌های آی‌تی خود را از پرسشی بپرسید ؟ ,
وبلاگ موسسه نرم افزاری MSD ، شامل مجموعه ای از بهترین های نرم افزاری ، بازی ، آموزشی ،فیلم و سریال ، موزیک و ... برای دانلود می باشد . همچنین ، محصولاتی را ارائه می دهیم که میتوانید لیست آنها را در قسمت معرفی محصولات ببینید. امیدواریم از این وبلاگ نهایت استفاده را ببرید.

نظر شما در رابطه با وبلاگ ؟

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 7
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 14
بازدید ماه : 610
بازدید کل : 333084
تعداد مطالب : 296
تعداد نظرات : 20
تعداد آنلاین : 1

RSS

Powered By
loxblog.Com